|
Критика
| |
oduvan4ik
♀
| Date: Чт, 16.05.2013, 21:58 | Message # 16 |
| Я також не проти критики, пане Іване. На мою думку, вона має бути виваженою, мудрою і толерантною, як Ви і зауважили у своєму останньому повідомленні. Критик - це мудрий і досвідчений порадник (ним може бути і друг, і творчий наставник), який вкаже на похибку і скерує автора у правильному напрямку. Мені в житті також трапилися мудрі і розсудливі творчі люди з великим багажем знань за плечима. Вони багато чому навчили мене і я їм за це вдячна. Ця наука пішла мені на користь завдяки гуманності та толерантності моїх творчих вчителів, а не показному самолюбству та пихатості, якими послуговуються деякі шановані автори. Чимало мудрих та виважених порад і настанов дійсно допомогли авторам розвиватися і вдосконалювати свої поетичні навички. Адже досконалості немає меж і всім нам є чому вчитися і є куди рухатися. Головне - не нав'язувати авторові свою думку досить грубо і промовисто. Якщо поет згоден із зауваженнями іншого автора, значить він дослухатиметься до його думки. Якщо ні, то це його право і не можна за це осуджувати чи вимагати абсолютної покори. Хвалити варто, але похвала повинна бути заслуженою. Тоді вона дійсно корисна. Часом похвала служить і стимулом для подальших творчих пошуків та самовдосконалення.
|
|
|
|
LedyDelfin
♀
| Date: Чт, 16.05.2013, 22:06 | Message # 17 |
| ...чи дозволили б Ви оперативне втручання у ваш організм - хірургові, у якого був би "глибокий траур" під нігтями?.. думаю, ви мене зрозумієте... впевнена, що зрозумієте...
ЛИЦЕМ ДО СОНЦЯ...
|
|
|
|
LedyDelfin
♀
| Date: Чт, 16.05.2013, 22:13 | Message # 18 |
| пані Наталю, хоч моє запитання опинилося під Вашим текстом, я зверталася до Вашого "візаві"... власне - відповісти на нього може кожен, ХТО ПРОЧИТАЄ І подумає...))) сподіваюся, Ви ще не встигли сильно подивуватися такій несподіванці від мене?...)))
ЛИЦЕМ ДО СОНЦЯ...
|
|
|
|
malovana
♀
| Date: Пт, 17.05.2013, 08:00 | Message # 19 |
| розумію, що таке критика і критиканство як філолог і трохи пишуча людина, вважаю критику корисною і необхідною, якщо мені порекомендують щось в будові, в змісті, в правописі - це на рівні коментування. а ось на рівні, що хтось про когось надумає, уявімо, написати літературно-критичну статтю, то вже його право, адже ви (я) висвітлили свої твори спільноті і повинні розуміти можливі результати.
і не варто висміювання, скандали змішувати з критикою, вони,як і критиканство, знищують особистість і поета...
конструктивна критика вітається
|
|
|
|
malovana
♀
| Date: Пт, 17.05.2013, 09:25 | Message # 20 |
| розумію, що таке критика і критиканство як філолог і трохи пишуча людина, вважаю критику корисною і необхідною, якщо мені порекомендують щось в будові, в змісті, в правописі - це на рівні коментування. а ось на рівні, що хтось про когось надумає, уявімо, написати літературно-критичну статтю, то вже його право, адже ви (я) висвітлили свої твори спільноті і повинні розуміти можливі результати.
і не варто висміювання, скандали змішувати з критикою, вони,як і критиканство, знищують особистість і поета...
конструктивна критика вітається
|
|
|
|
karas
♂
| Date: Пт, 17.05.2013, 10:37 | Message # 21 |
| Я хочу критики, критики на межі суперечок, критика – це поступ,життя, це навіть стимул.Може я вже писав,але напишу ще раз один мудрий вислів(не пам’ятаю вже кого, і може перефразую) – критика , як і хвала – це іржа – яка благородний метал не розїсть , а з поганого не залишить з часом , нічого. Над цим варто задуматися кожному.Мене постійна критика, здебільшого побудована на заздрощах, хамстві, знищення моєї душі, хамстві ,облуді і всього такого злізного і неправдивого – не зїла , бо виявилося що я не з простого металу( я не хвалюся, але так собі думаю), і тому я пригадую як закалюється людина – згадайте як звучить пісня в совєтському фільмі «собака на сіні»,яку співає Боярський – і в жар і в холод , тоді народжується сталь булатна , яка роздроблює навіть камінь( заздрощів,наприклад)- чи це не правильно, коли людину кидають в жар зради, в жар неправди чи брехні, а потім обливають холодом заздрощів, чи не народжується справжня людина.Всі пам’ятають не видуману історію про капітана Маресьєва, льотчика , який без ніг , наперекір усім – ще керував літаком… Таких історій дуже багато, може часом і спеціально видуманих.Але суть одна – лиш в постійній боротьбі за правду – людина вдосконалюється , як писав Франко – лупайте сю скалу, нехай ні жар ні холод не спинить вас. Найгірше у житті , це не вороги,які є і завжди будуть, як писав один (знов не пам’ятаю хто) видатний – добре що в тебе є друзі, але скажи хто твої вороги , якщо людина не має ворогів ( явних чи прихованих) – це вже може не є погана людина, але підозріла,бо людина не може всім НІКОЛИ ДОГОДИТИ.Згадати хоча б Ісуса Христа – який народився і все життя був найчистішим усього цього всесвіту – і хіба Він всім догодив ! А ким Він був, а ким ми є ? «хай божеволіють конають – нам своє робить» писав наш відомий поет.Я коли був молодим,вчився у Львівському музично-педагогічному училищі до нас приходив вже покійний ,і вже тоді дуже старенький Людкевич – і він так розповідав про критику – запам’ятайте – не треба хвалити навіть генія, не те щоб когось набагато меншого, навіть якщо він Паганіні, я грає найкраще всіх,але і йому слід говорити такі слова (він тут наголошував як потрібно бути правильним педагогом) – скажіть цьому генію таке – у тебе(вас) все дуже красиво, ви виконуєте дуже чудово,але ось , в цьому місці , ви заграли невпевнено цей звук, а там не виконали якийсь нюанс, а там було трішки фальшиво , - пам’ятайте ,казав він – це не прискіпування, це не фальшива заздрість, це стимул до покращання, треба тільки сказати делікатно,бо він все ж таки визначна особистість, але і його треба трішки опустити на землю щоб він не зазнався.—Тобто, вмілий педагог(а він завжди повинен критично ставитися до учнів) вміє поганого піднести , а доброго опустити. – пам’ятайте , продовжував Людкевич – не всі учні є добрі, тому не треба їм відбивати бажання покращуватися, і так само як і для сильного , треба слабшим говорити , так – ви там і там заграли погано, там будо дуже фальшиво, там не виконали того і того, але , мене захоплює те що ви трішки виросли в звучанні, ваш звук покращався, у вас підвищилася відбація… , тобто, - продовжував він – треба його піднести в його очах, хоч трішки,хоч небагато, щоб ви не тільки не скосили його бажання, а піднесли бажання до вдосконалення.Вміння піднести і вміння опустити – це правильна ціль педагога (критика і оцінювача).- пам’ятайте ,- продовжував він – щоб бути педагогом,(критиком) треба дуже багато вчитись, а коли ви навчаєтеся педагогічно- критичної майстерності , ви навіть навчитеся вчитися у своїх учнів, бо учні також учать.
надія-крок до майбутнього
|
|
|
|
oduvan4ik
♀
| Date: Пт, 17.05.2013, 13:42 | Message # 22 |
| Критика на межі суперечок - звісно, це нормально. Адже, коли автор не згідний із зауваженням, він має право сперечатися і його опонент також. Але все це повинно відбуватися в розумних межах. Та коли Вам з піною в роті молодий поет (запеклий шовініст, який пише і спілкується виключно російською мовою) вперто доказує, що ваші вірші "дерьмо и неприкрытое графоманство", бо він буцімто добре розбирається в українській поезії і знає, що саме потрібно сучасному читачеві, то чи захочеться Вам і надалі вислуховувати подібні зауваження і продовжувати такі суперечки? Сумніваюся. Бо це була чистої води провокація. Але він і його друзі вперто доказували мені, що це і є справжня критика і що вони висловлюють думку читацького загалу. Чи загартувало це мене? Навряд...Хіба що розчарувало. Я винесла урок з цієї провокативної суперечки: в сучасну поезію "лізуть" всі, кому не ліньки. Якщо не виходить привабити читача своїми геніальними (як їм здається) віршами, то в хід йде все, що завгодно - в тому числі скандали, провокації і демонстративне повчання. Для таких молодих авторів (і не тільки молодих, є серед них і зрілі люди) поезія - це своєрідна субкультура і можливість яскраво заявити про себе, не гребуючи нічим. Не вийшло написати цікавий вірш, не увінчалася його поезія успіхом і амбіції виявилися порожніми, як він поведеться? Звісно, спробує показати себе з іншого боку - в ролі скандального критиканта. Бо що він іще вміє? Говорити, говорити і говорити. В тілі вирує надлишок енергії, то ж треба десь її реалізувати. А якщо ще й є підтримка друзів збоку, то гуртом і батька легше бити. Насядуть всі і починають клювати з усіх боків, хто більший шматок плоті відірве від своєї жертви. Не хочу я такого гартування. Вважаю, що таким крикливим нездарам не місце у мистецтві. Бо мистецтво - це духовна скарбниця, а не бруд, скандальні провокації і базарний лемент. Уявіть собі полотно художника. Якщо комусь із шанувальників художнього мистецтва раптом не сподобалася картина, він же не візьме в руки пензлик і не кинеться наносити на готову картину якісь штрихи, яких, на його думку, там не вистачає. Правда? Поезія - це те ж саме художнє полотно, тільки написане словами, а не фарбами. Я тільки "за" підказки і мудрі поради від компетентних творчих людей. Вчімося на протязі всього життя, бо нам це тільки на користь. І дякуймо долі за те, що на нашому шляху трапляються такі мудрі і толерантні педагоги. Але я не "за" скандальні суперечки та плювки в душу автора. Мене це не гартує, а підрізає крила. Тому, поважаймо одне одного (хоча б у межах мистецтва, бо там не місце базарним скандалам).
|
|
|
|
Мурашка
♀
| Date: Пт, 17.05.2013, 14:21 | Message # 23 |
| Коли берешся критикувати,то запитай автора чи потрібно це йому,а також подумай, як може вплинути твоя критика на психологічний стан людини (це дуже важливо).
|
|
|
|
natalka7474
♀
| Date: Пт, 17.05.2013, 22:48 | Message # 24 |
| Повністю згідна з панею Галиною,(Мурашка, )-адже слово може як вилікувати, так і вбити. То ж давайте будемо толерантними у виборі слів.
У всьому світі хай спокійно діти сплять, І хай не будять їх ні танки, ні гармати, Хай їх оточує любов і благодать, А поруч з ними завжди будуть мама й тато. © 2014 Н. Хаммоуда
|
|
|
|
LedyDelfin
♀
| Date: Сб, 18.05.2013, 08:21 | Message # 25 |
| ...що ж, висновок напрошується сам собою - ті, хто потребує порад і зауважень (навіть таких порожніх, смакових і не конкретно-загально-розмитих, які найчастіше звучать і видаються за "критичні зауваження") - мають стовідсоткове право на таку співпрацю з колегами по сайту - мають право їх(зауваження) отримувати...
хто втручань і підказок не потребує - мають таке ж саме просте право подібного не отримувати... тому - залишається звернутися до пана Василя з пропозицією - додати (за технічної можливості) у "анкету" "публікації твору" ще один інформаційний рядочок - "НА РЕДАГУВАННЯ", скажімо... хто хоче допомоги - просто активізує при завантаженні вірша цю "бірочку" і колективний розум включиться до співробітництва... я й сама порадила б часто колезі якісь поради, знавши, що автор того справді потребує... треба, звичайно, щоб пропозиція автора до редагування його твору була помітною - як рубрика ніби...
якщо ж така пропозиція - поредагувати - не активована автором, то це означатиме, що він (автор) вважає свою роботу цільною і завершеною, чи те, що право на редагування він залишає за собою... от і все...
ЛИЦЕМ ДО СОНЦЯ...
|
|
|
|
oduvan4ik
♀
| Date: Сб, 18.05.2013, 13:05 | Message # 26 |
| Слово Ігоря Стожара:
Хочу подякувати панові Василеві Гонті за репліку у мій бік і одночасно підправити його. Я просив тиші у обговоренні не по причині небажання її чути чи знати. Ні! Тільки з етичних міркувань, бо деякі із згаданих творів, що несли мітку з проханням: читати без відгуків і критики, були дуже і дуже тонко-емоційні. Приклад: вірш «Голод» активно обговорювався і редагувався у закритому режимі. Навіть будучи начитаним у Ютюбі, він неодноразово змінювався. Зауваги робили(без імен): редактор-коректор СУМО «Словник.ЮА», коректор нового (останнього) видання «Російсько-українського словника». Після їх втручання були зроблені серйозні зміни. Закцентуюсь на пости Валентини Савелюк, що вносять ясність у види і підвиди критичних, або схвальних форм заяв, з прагнення демонструвати автору ставлення до його твору. А ось бажання змінити, коректувати морфеміку, будову і загальний зміст, повинно супроводжуватись не тільки тактовністю, розумінням змісту, а і хірургічною тонкістю. Бо навіть дрібна пунктуаційна неточність, недоречність можуть знизити цінність твору. Згоден з Наталею Данилюк. Не буде об’єктивного критика класичного стилю людиною, що пише в неостилях, або взагалі - далекою від літературної ниви. Я вчився хитрим чином дихати, щоб збагнути зміст Франкових сонетів, деяких складних за будовою віршів не менш талановитих сучасників. Тобто не механічно читати, а відчути його. Ось після таких тренувань мені відкрилась брама розуміння чужою душі. Я навіть можу з певною долею ймовірності стверджувати, що автори у момент створення вірша, вартісного, а не римованки про: праску, мило і про роги, що шукали собі ноги, можуть перебувати у ступорі, плакати, сміятись, якось по іншому себе вести під впливом емоційного «приходу». Тому - не дивно, (1) при написанні допускаються ті чи інші стилістичні помилки, хиби граматики, вади пунктуації. (2) По намалюванні канви, повинна наступити друга фаза - самокритика, у якій із сирої глини у формі глека створиться чудова амфора, або за браком талану твір бракується, йде у скриню тих самих римованок, якими ми тренуємо пам’ять, слово, думку. Чому я сприймаю критику і чому я її не сприймаю? Раніше я навів приклад конструктивної критики, вірніше назвати її: допомоги фаховими спеціалістами. Ось інший, від людини, що пише книги і посібники по римознавству. Тобто, також фахівця. Але, його часте нерозуміння творів, скажімо так, їх поверхневе сприйняття, породжує претензії у дуже амбітній формі. Добре це, чи зле? Любителям дешевого піару ці словесні полюції наче «масло на груди». Хоча, реальна їхня цінність - не більша вартості газетки, що висить у будиночку з сердечком у дверях. Перейду на особистості. Припустимо, що Наталя Данилюк запитає мене про те, чи інше у своєму вірші. Я з великою радістю висловлю свою думку і не тільки солодкаву, а і критичну її частину, з чітко прописаним баченням тих недоречностей, недоліків, помилок того чи іншого штибу. Але в той спосіб, що не спотворить твір, не знищити того, що є особливістю мови автора, стилю, що ліг у основу вірша чи прози. Ось тільки біда в тому, що я й сам вчуся у Наталі. Довершеність її віршованих творів може слугувати прикладом досконалості. Припустимо інше: я не розумію лемківської говірки, так що, це проблема автора? Я не зумію, прочитавши, Гаррі Поттера в оригіналі, але це не привід з люттю кидатись на авторку. Тобто: у самокритичності, на моє глибоке переконання, криється відправна точка як для автора, так і для його літературного судді та адвоката. Кожен з Вас у той, чи інший спосіб уже мав зустріч з любителями каламутити воду. Як на них реагувати? Ігнорувати, відбиватись, спробувати потоваришувати? Я не даватиму поради, а може, хіба маленьку: — Зростайте і зустріньте свою Удачу.
Я беру букетик квітів-слів,
І дарую своїм друзям, вам.
Post edited by oduvan4ik - Сб, 18.05.2013, 13:30 |
|
|
|
karas
♂
| Date: Сб, 18.05.2013, 22:47 | Message # 27 |
| Я радий що багато хто зі мною як і погоджується , так само і ні . Наша різноманітна позиція - повинна щось збудувати і створити, тобто з усього повинні бути зроблені висновки . А будь який автор чи поезії, чи музики, чи малюнків, чи взагалі кожна творча людина, тавіть та що оформлює квіти у квітнику у себе дома чи десь на значущому місці, повинна бути готова і до зауважень, і до аналізу, і до підказок, і ясно до критики.Попередньо писалося кимось що автор повинен давати згоду на критику його творів , ясно , якщо він дуже вперто хоче тільки щоб хтось хвалив його і славив - це можна робити (я перечутую чи не всі кометарі, і таких там відписок, пустої хвали , дуже багато), але це проблема автора який не розуміє те що я вже попередньо писав. Мені приходиться дуже часто виступати ( я концертмейстер в музичній школі) виступаю і на обласних і на республіканських і на міжнародних конкурсах, ) то ж я як міг вдосконалилися до рівня міжнародного якщо б мене деколи і несправедливо критикували, підправляли ... я б залишився у місті таким собі маленьким музичним недоростком, я не кажу що я великий спеціаліст, від мене на роботі є набагато сильніше , але мене беруть за те - що я стабільний , граю без зривів і на мене і учень і викладач може покластися і довірити деколи такі складні завдання , що я їх виконую на самому верху свого технічного вистаження, але я не можу підвести тих людей що мені довіряють. Тому я на несправедливість - зовсім не реагую, ( і згодом вона припиняється , бо не вдається принизити мій рівень) і ясно кожній добрій пораді дуже вдячний. Кожен хто себе будь де виставаляє як автор - повинен бути готовий до критики , хоч і деколи несправедливої. В кожному виді мистецької творчості є свої нюанси.Я багато читаю критики різних поетичних сайтів, там суперечок стільки - на межі сильних образ, але тут вже вияснюється не тільки поетична сила автора - але і його вихованість, толерантність... Ви як би почули як багато з відомих поетів критикують, і якщо хтось серед них зустріне своїх кумирів, чи любимих поетів, то дуже засмутиться,почувши які вони бувають невиховані, часто навіть вульгарні , заздрісні , а деколи просто плюгаві. Тут пішла суперечка про рейтинги і пониження.Я тут поки що не маю і не можу нікого оцінювати, але ж багато хто незаслужено комусь видає більший статус, а комусь роками його не дає , так само незаслужено.( я це не відношу до себе, для мене статуси , рейтинги особливої тяги не мають,бо це не головне).Може для багатьох має значення що він вже став другом, потім управляючим чи адміном, але більшість ( як я також читаю) згодом не виконують цей високий статус , який повинен вже щось для інших означати - АВТОРИТЕТ , РІВНЯННЯ НА ВИЩИХ , потім різнобока і різностороння допомога тим хто нищий рангом і т.д. На роботі я як людина з великим стажем роботи ( 35 років) можу багато чого навчити тих хто набагато менше працює.Так деколи треба допомагати викладачам які мають мерший стаж але є по професійному рівні набагато від мене сильніші.Так само і тут на сайті.Я , наприклад, пишу вірші давно, але серйозно почав писати тільки тоді як знайшов цей сайт.І я надіюся що тут багато хороших в першу чергу вчителів в поезії, друзів по творчості і просто добрих людей, які можуть підтримуючи одночасно критикувати.Я саме так розумію - ПІДТРИМУЮЧИ КРИТИКУВАТИ,
надія-крок до майбутнього
|
|
|
|
virchi
♂
| Date: Нд, 19.05.2013, 23:15 | Message # 28 |
| Цитата (Мурашка) Коли берешся критикувати,то запитай автора чи потрібно це йому,а також подумай, як може вплинути твоя критика на психологічний стан людини (це дуже важливо). - згоден. Завжди у обговоренні критикувати ретельно чи ні, намагався пояснити, що завжди треба дивитися, що це за людина, як вона веде себе у спілкуванні з іншими, як сприймає слова критики.
Цитата (oduvan4ik) Хочу подякувати панові Василеві Гонті за репліку у мій бік і одночасно підправити його. - просто приводив приклад, що можна робити й так, тобто вказувати, коли не варто коментувати вірш
... Дивуєшся, чому не йде Апостол правди і науки?
|
|
|
|
karas
♂
| Date: Вт, 21.05.2013, 11:34 | Message # 29 |
| Коли я критикую будь де і будь кого , я не дивлюся на лиця.Просто стараюся ніколи відкрито, і тим більше відверто критикувати владу - за комуністів , мене б посадили, чи в псих лікарню... чи ще десь, а тепер за відкриту і відверту критику влади можуть не тільки покалічити, але і вбити.Якщо вбивають визначних людей , починаючи з Гонгадзе, то що казати мені маленькому. Але тут, коли йдеться про моральність і принципи, я відкриваю будь який вірш, прозу - і пишу чесно і правдиво кожному, якщо я впевнений у своїх словах - то даю критику певному твору,а якщо вагаюсь...просто мовчу. Але критики потрібно вчитися насамперед для того щоб самому збагачуватися і навчатися від інших, критик - це часто і вчитель і учень, бо якщо критикує слабшого - то він його вчить, якщо сильнішого - то вчиться від нього.Нажаль критикувати більшість з нас не вміє, через то , що більшість - просто пише те що на душі, і таким чином відпочиває.Але для пошуку істини і певних здобутків, хоча б для себе - цього дужі і дуже мало.В критиці можлива і конструктивна суперечка, бо як кажуть - в правдивій суперечці народжується істина.Від простого підтакування - "я задоволений вашим творінням" - ніхто особливо не виграє, а якщо чимось задоволений - то чи якоюсь частиною, формою викладу, естетикою сприйняття, чи іншим фактором . Адже поезія - це філософія в певних віршованих рамках , яка повинна чи щось змальовувати, чи чомусь вчити( це здебільшого як на мене) , або виражати думку над якою треба задуматися. Чому образність поезії, епітети, метафори ,порівняння ... і всі інші літературні прийомі так власниві високій поезії. Для себе я так визначаю - вірш - це переважно ясність і простість виразовості , де більш ясна і проста думка, а поезія - це сладна чи дужа складна побудова, часто і по формі і по далекоглядності і глибині змісту. Чому Біблія написана поетичним , а не віршованим словом, бо дуже часто в Біблії , в будь якій її частині , будь який вислів має такі глибокі підгрунтя... що диву дається... і дійсно - таке може дати лише Боже, а не людське надхнення. Ось тому дуже часто багато поетів пишуть тексти на біблійні теми. Я Б ДАВ ПОРАДУ ВСІМ ПОЕТАМ --- ВСІ ХТО ХОЧЕ ГАРНО І НАДХНЕННО ПИСАТИ, ПРОЧИТАЙТЕ ЩОРАНКУ БУДЬ ЯКИЙ УРИВОК З БІБЛІЇ --- І ПОБАЧИТЕ ЯКІ ПРЕКРАСНІ ТВОРИ НАРОДЖУЮТЬСЯ У ВАШІЙ ДУШІ. Там є і критика, там скільки всього... Що людського життя не вистарчить щоб все зрозуміти. ДАВАЙТЕ ВЧИТИСЯ ДОСКОНАЛОСТІ У БОГА.
надія-крок до майбутнього
|
|
|
|
karas
♂
| Date: Сб, 25.05.2013, 08:06 | Message # 30 |
| Правдивий критик – повинен полюбити те що він критикує.Даремно , що це можуть бути чи слабкі, чи погані, чи недосконалі, чи наївні , чи взагалі деколи і непотрібні , чи недостойні критики твори .Якщо автор за допомогою свого незнання даної теми , немає засобів для її представлення, але має сильний і переконливо потрібний зміст, то критик повинен стати батьком-наставником, другим я, копією, тінню автора .А коли все навпаки, і критик хоче «закопати» непоганого , чи будь якого іншого автора , значить він не критик – він зависник, заздрісник, і душевно хвора людина.Я , особисто , читаю зараз в інтернеті дуже багато різних творів на різні теми.Дуже багато людей – просто , елементарно не вміють висловитися, добре якщо це люди , які і не хочуть навчитися висловлюватися, а вміють тільки ображати , виставляти на показ і чекають на хвалу своєї недосконалості , то з ними все ясно.А як бути з тисячами тих , хто хочуть, а немає того щоб їм підказав як краще будь що , навіть простий коментар написати. Є тисячі добрих, хороших , досконалих авторів , які окрім себе нікого не бажають знати , і не хочуть чути ніякої критики , НІЯКОЇ ! Вони варяться, як кажуть, у власному соку, і не те щоб не вдосконалюються – вони погіршують свої здібності і таланти.Я , по своїй професії музикант, постійна творча людина на рівні лише музичної школи.Але я слухаю видатних музикантів – дивлюся на такі нюанси щоб у них повчитися , і я виріс, трохи , по можливості і далі росту, прислухаюся , слухаю і виконую всі добрі підказки , і я , хоча б , не стою на місці, я розвиваюся, один раз менше, інший раз більше . Для творчості – застій, варення увласному соку – це загибель !!! Кожна творча людина , будь якого виду мистецтва, та і взагалі , творчість – це можливість щось гарне робити на будь якому робочому місці, повинна знати – що вона , певним чином у кожному виді діяльності , мусить себе виставити на огляд іншому.Хоче вона цього чи не хоче , але хтось – чи прилюдно, чи особисто, чи тільки для себе , її покритикує, і зробиться для себе , згідно своїх знань того чи іншого предмету, певні висновки. Я вважаю дурні ті , що не хочуть вислуховувати думку інших.Кожна творча людина повинна для себе зрозуміти одне – ми всі різні, один має рівень таланту – лише на 1 талант, інший на 2 , а такі митці як Ліна Костенко, Василь Стус – взагалі міряється на сотні талантів.Я для себе вияснив свій рівень, і намагаюся його підтримувати, і тому не дуже сперечаюся про те хто я такий і скільки в мене є талантів, і так ПОВИНЕН КОЖЕН ДЛЯ СЕБЕ , вияснити свій рівень. Шкода що не всі такі речі , читають, розуміють , і їх власні амбіції перевищують їх творчі можливості. А висновок напрошується один – вони ніколи не стануть кращими, бо їхній зарозумілий застій заважає їм бачити свій талант збоку.І не треба переживати за те що ми різні. Ми різні – і це прекрасно , хіба можуть бути в садах тільки яблуні, а чому ще не груші, не вишні…Чому радуга має скільки кольорів і всі вони прекрасні… Якщо ми цього не зрозуміємо, то гріш ціна нашій творчості.
надія-крок до майбутнього
|
|
|
|
|
|
|