(рідна мова- мова рідні,
треба її любити, ни забувати
і вчити)
так, людина- ни свиня,
ї треба вчиня`.
часом, мука - та наука,
али ся тре вчити,
шуби в сьвіті жити.
тре ся вчити свої мови,
шуби вести рузмови,
потим, тре студіювати,
шуби спиціяльнісьць мати.
кожин край маї систему,
де ся вчити і шо вчити,
як і шо, і де рубити.
кожна школа маї пруґраму-
вьсі придмети, шу тре знати,
али тре іґзамини здати,
шуби потим десь руботу мати.
школи мают шкільний рік,
шу ся ділит на півріча,
а за роком йдут канікули,
абу - по-італійски вакациї,
сирид них є зимові,
а є літні, довгі,
шу си можна вітпучити,
і ся можна меньши вчити.
в школі є самоуправа
і батьківский кумітет,
шу збираї батьків
і кажи, шо деректор хтів.
школи є на диво різні:
уснувна і ґімназийна,
і- ліцей, і- техніку`ми,
де ся вчат виликі тлуми,
є ше школи пруфисійні,
і - вичірні, і- заочні,
де ся вчат науки точні,
а ше є куриспундицийні,
і- кулєйні, і- кулійні.
в школі є деректор школи,
шу ся добри вдягаї і голи,
а ше учите`лі,
шу виступают на панелі,
є ше сторуж і прятачка,
шкільний дохтор чи митсистра,
в школі є мітли, граблі, лупати, тачка.
пидагогічний куликтив
вчит наук і див,
в них є пидагугічна рада,
шу добрим учням дужи рада,
вуни мают пусиджиня тої ради,
шуби найбільши науки дати.
кожин вчитиль- педаґоґ,
і шудня даї урок.
вчитилі є тожи різні:
дусьвітчині і вимагаючі,
справидливі і дужи строгі,
чи багаті, чи вбогі.
є вчитилі мови,
шу видут рузмови,
є ше вихуватилі,
шу учнів виховую`т,
деякі добри видят,
а другі добри чуют.
шкулярі-ученики
і шкулярки-учиниці
діставали кулись
"п’ятки" абу "удиниці".
в школі ся туваришувало,
друзів добрих ся мало,
з ними булося шудня,
тим ся цікавила рідня.
мавіс бути ти присутній,
хіба шу ти хурів,
як слабий, в хаті сідів.
малисми ми шуденний денник,
шу ся називав щуденник,
де ся ставали уцінки,
чи ти мів, чи ни мів,
чи ся вчити ти хтів.
мала бути дисципліна,
навіть, як ся дивили кіна.
були правила руспурятку,
шуби було всьо в пурятку,
малисмо росклат занять,
де йти ду якого класу
чи ду якого кабінету,
випускалисмо ґазету,
пуміщалисмо пуртрети,
футуґрафії, малюнки,
малисмо ше пударунки,
мали тожи вичури,
де ся сьпівало і танцювало,
али нам того було мало.
слухалисмо накази пу школі,
пирит тим, як йти на уроки-
планували нам всі кроки,
де йти, шо казати, як навчитися мувчати,
чо ми можна кричати,
шу ни треба убражати.
хто ся добри вчив
і ся добри пувудив,
той діставав нагуроду,
грамуту чудову,
шу вислали аш зі Львова,
а, хто- нє, ту дістав кару
за шкулярске батярство,
ни пумугло би і нартярство.
булисмо худі і високі,
бу малисмо підліткові роки.
Для незареєстрованих користувачів є можливість додавати коментарі до основних, що є на сайті. Для активації форми увійдіть, натиснувши на позначку відповідної соцмережі
ОСТАННІ 5 КОМЕНТАРІВ до
ПОЕЗІЇ та ПРОЗИ і до новин
(50 коментарів Ви можете переглянути на
сторінці
"НАШ
ТОП ++")