Учитель вів урок в одному класі: - Мої розумнички, учитися на часі, Слова у реченнях в'язати часто – мука, Тому граматика – це що в нас за наука?... Застигли діти, погляди у парти, Як на низькі поставили їх старти, Немов не клас, а тиха-тиха річка, А ж руку тягне миленька Марічка… - Скажи, дитино, бовдурам небесним, Що зветься словом цим таким чудесним, Цим неукам, невігласам промов, Нема без чого жодної із мов?... Марічка встала, випрямилась струнко І мовила щодуху, гордо, лунко: - Я ненароком чула тут від мами, Граматика… – що то вчення – про грами!… J
Але в цьому жарті, як це найчастіше трапляється, — лише частка жарту. Граматика — таки справді вче́ння (не "вчення́", як у вас; втім, оскільки це пряма мови дитини, то можна допустити й нетрадиційний наголос) про грами ("γράμματα", множина від "γράμμα" з широким спектром значень: "літери, писемність, письменність, листи, документи...", але також і "маленька міра ваги" (первісно — трохи більше сучасного грама); https://classes.wiki/all-gre....763.htm ). Останнє значення є або псевдосемантичною калькою з латинського scri/up(t)ulum ( https://dic.academic.ru/dic.nsf/latin_rus/38820 ), або, менш імовірно, семітським запозиченням (порівняйте, наприклад, івритські "גֵּרָה" ("ґера́", міра ваги близько півграма), а також "גֶּרֶם" ("ґе́рем", кіст(оч)ка))).
Отже, як це часто буває, вустами маляти глаголе істина!
Для незареєстрованих користувачів є можливість додавати коментарі до основних, що є на сайті. Для активації форми увійдіть, натиснувши на позначку відповідної соцмережі
ОСТАННІ 5 КОМЕНТАРІВ до
ПОЕЗІЇ та ПРОЗИ і до новин
(50 коментарів Ви можете переглянути на
сторінці
"НАШ
ТОП ++")