Розпочалися тренування. Та на початку здібний, але впертий хлопчик неабияк вимучив свого наставника. На першому ж занняті, коли Микола Опанасович простягнув йому скакалку,
хлопчик категорично відмовивсь:
- Ви що, знущаєтесь із мене. Я ж
не дівчинка, щоб стрибати і не горобець. Я боксу прийшов вчитися. Так вчіть – а
не ображайте, бо я і піти можу і дуже просто, і ви мене не повернете... Ось так!
І
так взмахнув худенькою ручкою,
ніби відрубав. Миколі Опанасовичу знадобилась неабияка витримка, щоб не
вибухнути. Але він втримався і сказав спокійно, наче ніякого інценденту і не
трапилося:
- Добре! Стрибатиму я. П’ятдесят
разів на лівій нозі, п’ятдесят на правій, і сто на двох ногах. А ти спостерігай
і рахуй.
Хлопчик, хоч і неохоче, але
погодився. Вчитель виконав усі стрибки, а хлопчик їх усі прорахував. По
закінченню вчитель витяг із кишені секундомер і простягнув хлопчикові:
-
Знаєш,
як їм користуватися?
Хлопчик на це лише знизав плечима. Тоді вчитель натис
кнопку і, вказавши учневі на стрілку наказа: -. коли стрілка зробить повний
оберт натиснеш на кнопку вдруге. Таким чином ти відрахуєш рівно хвилину. А я
усю цю хвилину вимірюватиму собі пульс.. Ось тут.
І він злегка натис собі вену на
правій руці.
-
А навіщо?
– нарешті зацікавився хлопчик.
- Як навіщо? А для того, щоб
дізнатися, наскільки підвищився мій пульс після виконання стрибків. Ну, що
почали?
Хлопчик уважно стежив за рухом
стрілки, а вчитель відраховував удари пульсу. Коли набігла хвилина, хлопчик вдруге натис на кнопку. За цей час
вчитель нарахував вісімдесят п’ять ударів..
- Ну, от бачиш, - сказав вчитель. За звичай, у спокійному
стані мій пульс шісьтедясят ударів за хвилину, а після навантаження він зріс на
двадцять п’ять ударів. Це в
межах норми. От як би він перетнув відзначку сто, тоді
це б вже був, знак для мене підвищувати тренуванням спортивну форму, щоб відновити необхідну для кожного боксера витривалість.
Пам’ятай!. Бокс дуже швидкий
вид спорту і потребує вміння виконувати багато рухів за дуже короткі проміжки
часу не втомлюїчись. . Немає витривалості, і твоїх сил не висточить навіть на один раунд . Зрозумів? Ну, тоді влаштуємо
перевірку витривалості тобі. Спочатку перевіримо твій пульс у спокійному стані.
Непогано – шістьдесят п’ять.
А тепер починай стрибати. Це зовсім і не важко. Так. Тільки не підстрибуй так
високо, бо витрачаєш зайві силу. Молодець. Майже добре. Ну, от! І впорався. А
тепер я буду вести відлик часу, а ти рахуй пульс. Натискай, та тільки не дуже,
бо перекриєш вену і не відчуєш. Хлопчик почав рахувати. За хвилину в нього
набігло дев’яносто п’ять.
- У нормі., -
сказав вчитель, - але на самісенькій межі. Треба щоденно виконувати цю вправу і
через тиждень твій результат буде не гірший від мене.
І таких сутичок напачатку
траплялося чимало. Хлопчик довго не міг зрозуміти, навіщо наносити несильні,
але швидкі удари, замість того, щоб не поспішати, але "відтягуватись” на
повну..Бо без сили – казав він, - навіщо
і та швидкість.
Знову Миколі Опанасовичу довелось відшукувати якісь слушні слова, вигадувати якісь ігрові вправи для здібного
але вкрай впертого вихованця. І дуже не скоро хлопчик почав втягуватись у цю швидкісну гру. Нарешті його удари стали
такі блискавичні, що вчителеві знадобився навіть хитрий електронний пристрой,
щоб порахувати, скільки ж ударів за секунду наносить його учень по груші. Пристрій цей позичив йому на час приятель, з
яким він неоднаразово був на зборах. Микола Опанасович довго вмонтовував
датчик, тестував електронний блок, а непосидючий хлопчик у нетерплячці аж
підстрибував. Нарешті усе було готово. І вчитель наказав:
- Бий тільки
двічі і зупиняйся. Так а тепер подивимось, і перерахуємо. А тепер ще, і ще! Ну,
досить. – тренер уважно вдививсь у електроне табло і схвально хитнув головою:
- непогано, не погано. Ти і справді
молодчага - Час поміж ударами – одинадцять
сотих секунди, а у перерахунку швидкість – дев’ять ударів на секунду. А тепер бій серіями. Так,
ще, ще. Годі – ну, ось – дивись – вісім із половиною ударів на секунду. Для
твого віку – це навіть і неочикувано.
-
Та
хіба? – аж зашарівсь задовлений хлопчик-
ось побачите – потренуюся трохи і ще додам, обов’язково, а то як же.
-
І він
наполегливо тренувавсь. Та що там наполегливо
до самого виснаження.
Микола Опанасович аж
занепоковсь. Інші хлопці – тільки но він куди відвернеться – відразу
повсідаються на мати – і ну ляси точити, а цей до груші, мов прикипів, і за
вуха не відтягнеш.
- Ти охолонь, охолонь трішки –
заспокоював вчитель несамовитого і впертого учня. Перегориш до строку, що тоді?
- Я ? – знизував плечима учень,
- та нізащо! З наступного тижня ще додам і побачите тоді, побачите!..
-
Та що
я побачу? – занедоволено перепитував вчитель.
- Як що? – не здававсь учень –
справжній бокс – вищий клас побачите – ви ще мене не знаєте. А я на все
здатний. Ось тільки ви вже кілька днів до мене
не підходите майже і не вказуєте
на недоліки, а вони ж певно є. Ось так!
-
На це
вчитель не здатний був хоч щось заперечити і починав надавати вказівки.:
- Ноги трохи ширше, і корпусом, корпусом працюй, а
руки додавай тільки під час ударів. Я
тобі вже не раз вказував, що сила удару
не в руці, яка б’є, а у нозі
на яку боксер опирається, саме вона робить удар визначальним у поєдинку.
І здібний учень, мог губка,
всмоктував поради вчителя. За технікою
він вже сягнув мабуть рівня не третього,
а міцного другого розряду, та бар’єром, якого довгий час хлопчик не міг
перетнути була вага – вона ніяк не дотягувала до найменшої ваги з якої починається справжній
боксер. Хлопці частенько підсміювались з нього – він же був наймолодший на
тренуваннях і, як вважали вони, мав слухати
і схвально спиймати, що говорять доросліші. Та одного разу, коли жарт одного із
насмішників вже надто перетнув межу, хлопчик не витримав і за мить кривдник
опинився на підлозі із роз’ющеним
носом і підбитим оком. Тренер звичайно втрутився прочитав нестриманому учневі
довгу нотацію і заборонив з’являтися
у залі цілий тиждень. І це виявилось для того найтяжчою карою. Повертаючись
додому він не знаходив собі місця і кінець кінцем щільно набив лантух сіном,
підвісив на мотузці під навісом і несамовито лупцював так, що порохно аж в усі
боки летіло.
- Що це тут ти коїш? –
питала з-за тина сусідка тітка Олена: - чим цей бідний лантух завинив перед
тобою, що ти так знущаєшся з нього?
- Та нічого! Просто тренуюся! – не піддавався на жарт хлопчик і продовжував
виконувати вправу за вправою. Та так, ніби був з заоіза і годинами не втомлювавсь ані на
трішечку.
На страшений гупіт ударів
виходили з хати молодші. Алочка стояла мовчки, насупивши лобика, а з ротику її
витікали слюні. Вона відтерала їх брудними пальчиками і від цього підборіддя
було в неї завжди брудне. Їй вже минуло п’ять рочків та вона ще майже не розмовляла, а
тільки гукала, мов немовля. Від погляду на неї йому завжди ставало соромно і
боляче. Та проти такої гіркої реальності він нічого не міг вдіяти. Валерик
напроти – метушився. Підбігав до лантуха, бив кілька разів, та це швидко йому
набридало, і він починав гоняти по підвір’ю перепалоханих курок, за що старший
брат робив йому зауваження, та невгамовний Ваоерик не звертав на них жодної
уваги і продовжував своє.
Так і промайнув цей тиждень. Коли ж
він знов з’явився у
залі, вчитель нічим не нагадав того що сталося, а повівся із ним, як і
завжди, привітно. А після тренування
відізвав убік і, поклавши руку на плече сказав: - Ну, добре. За тиждень
вийдеш у рінг. Побачимо, на що ти здатний. А вагу, гадаю, ти набереш. Наш
голова замовив для тебе додаткове харчування у їдальні. Гадаю, це допоможе тобі
достатньо швидко набрати недостаючу вагу
і більш не хвилюватися з цього приводу. Тільки не слухай дурних порад і
не надувайся перед зважуванням водою. А як зробиш так, то втратиш легкість і не
зможеш перемогти. .
- Спасибі вам за все! – ледь чутно вимовив хлопчик, а із очей його так і
бризкнули сльози, яких він був не в змозі вже втримати. Він, бо не дивлячись на свою
впертість і серйозність, був ще і
справді надто малий. .
Перший вихід у ринг запам’ятався йому на усе життя. Микола
Опанасович виставив проти нього Мишка Брагинця, якому на той час, виповнилось вже аж
чотирнадцять років, і який мав на
той час чималеньку
практику змагань, двічі брав участь у першості області, а у минулому році навіть дійшов до
чвертьфіналу.. Йому ж тільки місяць тому
виповнилось десять.
Як і інші хлопці із секціїї, Мишко добре бачив, що Микола Опанасович надто
вже опікується тренуванням новачка, а будучи за природою своєю вкрай заздрісним і
недоброзичливим, вирішив Мишко добре провчити зухвалого вискочку. . Ніби
передчуваючи можливі ускладненя, Микола
Опанасович за день до змагань дав настанову Мишкові втримуватися від потужних
ударів, який той, не дивлячись на малу вагу, дуже часто застосовував у поєдинках. Хитрий Мишко
звичайно запевнив тренера, що боєве хрещення новачка обійдеться без застосування
"важкої артилерії”, а перемогу визначить лише кількість ударів.
|