ПОЕТИЧНА ШКОЛА . 2 ЧАСТИНА . МІЙ АНАЛІЗ . Ще раз повторюю . Це тільки мій аналіз , без професійного рівня в аматорському підході і розумінні . Такий аналіз , це своєрідна робота над твором , над удосконаленням розуміння іншої і згодом своєї творчості . В мене є свої аргументи для аналізу , у вас можливо інші . Прошу поділитися ними . Якщ О ти ід Е ш шлях О м нер О зум І ння -\--\-\-\-\- 1 - 4 можна ще так прочитати - якщО ти ід Е ш шляхО м нерОзум І ння -\--\-\-\-\- 1-2 -1 , ну не можу зрозуміти ... ((( відразу поясню . Є трискладові слова і багато складові . Тут багатоскладове слово - НЕРОЗУМІННЯ . Тобто в багатоскладових словах може бути навіть декілька наголосів . Тобто є головний сильний наголос і інші склади із другорядними наголосами . нерозумІння - тут головний наголос на 4 складі . Додатковий наголос на 2 складі . і виходить складне слово із декількома наголосами а саме - нер Озум І ння - -\-\- . Цілоком нормальне слово для правильного класичного віршування . ))) відразу збивається ритм . Який це ритм - ритм такий буває -\--\--\--\--\ чи такий ---\---\---\ чи простий -\-\-\-\-\ або краще б звучало ритмічне , на мою думку доопрацьоване Якщо ти йдеш шляхом нерозуміння - якщ О ти йд Е ш шлях О м нер О зум І ння -\-\-\-\-\- , а тут звучало б один за одним ! ненаголошений за наголошеним . Було б логічно в правильному ритмі і вказувало що вірш є правильного наголосу тобто - один наголошений і один не наголошений чи навпаки як в цьому вірші , просто скажем що автор зробив граматичну помилку , описку і замість слова ЙДЕШ , написав , можливо по лемківськи ІДЕШ . Тому це можна простити і сказати що це така лемківська говірка . а тут вже слово ідеш змінює на якийсь незрозумілий ритм . Але цей рядок ще якось можна натягнути на ритм . Згідно настрою хочеться щоб 2 рядок був в такому темпі - -\-\-\-\-\ або -\-\-\-\-\-\ , або зберегти все так як в переробленому мною першому рядку - ЯКЩО ТИ ЙДЕШ ШЛЯХОМ НЕРОЗУМІННЯ . Можливо є інша красика із різнобічними метро - ритмічними рядками , хто знає - нехай пояснить докладно . 2 рядок - Якщо ти несеш ворожості булаву -\--\-\--\-\ ( з натяжкою , якщо слово бУлавУ так акцентувати . або читання ЯкщО ти несЕш ворОжості бУлаВУ правильно чи ні із наголосами 1- 2- 2 слово булава - слово трискладове і ніяк не вписується в загальний ритм вірша - один ненаголошений а другий наголошений без іншого ритму . А слово булавА - має такий наголос --\ , і ніяк по іншому його не прочитаєш . Якщо важко читати так як хочеться тут - бУлавУ Ця фраза другого рядку мене відразу збила із читання і тому я написав саме такий коментар у вірші , далі я вже не особливо заглиблювався в строфіяність ритму і просто читав цікавий і змістовний сюжет і образність твору . Але тепер ви заставили мене попрацювати далі . 3 рядок - То пропадеш як той хто взяв терпіння -\-\-\-\-\- Можна сказати справжній ритмічний рядок . Все правильно і ритмізовано . Важко тут до чогось придертися і по змісту і по ритму . 4 рядок - Якщо за одним подихом прочитати собі перші три рядки будь як , то ще із натяжкою можна промайнути повз усе ... А ось куди вліпити цей рядок , я вже й не розумію . Життєвий жест стане тобі кривавий . В зміст вписується і більше нікуди . Цей рядок вибиває із усякого читання . При першому читанні я взагалі не зрозумів закінчення - другого і червертого рядку - бУлаВУ - кривАвий . чи булАву - кривАвий . , бо хочеться все одно прочитати не БулавУ , а просто булаВУ . Бо це трискладове слово яке дуже важко читати як намагається передати автор . Бо трискладові слова мають не 2 як тут , а лише ОДИН наголос і хочеться читати завжди як булавУ із наголосм на третій склад . Бо читання слова бУлавУ із наголосом на перший і третій слкад нелогчіно . Це ніби для музикантів темп вальсу , Завжди є один головний і два не головні склади . Чи логічно я все кажу ... І тому не можна збагнути правильність закінчення другого і червертого - БУЛАВУ - КРИВАВИЙ - вони не ритмічно співставлені слова . --\ або з натяжкою \-\ = -\- , здається неспівпадає ... Життєвий жест стане тобі кривавий . Мені хочеться зробити такі наголоси щоб підкреслити зміст -\-\\--\-\- 1-2 ( два наголошені підряд що тут роблять ) - 1 - 1 тобто по хлопському - житЄвий ЖЕст стАне тобІ кривАвий . По перше два наголошені склади підряд . адже не прочитаєш по іншому , бо хочеться при читанні наголосити в слові і жЕст і стАне . чи може я знову помиляюся у прочитанні ... можливо ... Ідемо далі 5 рядок - Не буде слів на життєвих дорогах . Взагалі , якщо сказати , то кожен рядок це дуже складні для наголосів , тобто для опреділення наголосів слова . не бУде слІв на життЄвих дорОгах . -\-\--\--\- 2 -1 - 1 . Чи може я і тут помилився ... давайте далі . як до кінця то до кінця 6 рядок - Коли твій гнів заговорить гріхами - колИ твій гнІв заговОрить гріХами . -\-\--\--\- 2 -1 -1 ритм повністю збігається із попереднім рядком . Цікаво чи не так . Можливо так треба було витримати весь вірш ! 7 рядок - Ворожий спів не промовить до Бога - воРожий спІв не промОвить до Бога -\-\--\--\- 2-1-1 . Знову в точку , ритм цікий і зберігає форму попередніх рядків і о УСПІХ , все було б правильно , як би не перші 4 незрозумілі по ритму рядки 8 рядок - До ворогів не промовляє драма - дО вороГів нЕ промовлЯє дрАма або \ --\\ --\-\- , але може і вийти - до вОроГів не прОмовлЯє -\-\-\-\-\- Значить цей рядок вписується і не треба змінювати . Скільки не читав , щойно до ума дійшов . 9 рядок - Ідеш життям щоб лишень тривати й бути ідЕш житЯм щоб лишЕнь тривАти й Бути -\-\--\-\-\- 2-3 знову якийсь новий ритм заблудився . Хоча може я неправильно читаю . 10 рядок . Знай ідеш сам втративши азимути . Тут по наголосах мені хотілося наголосити слово азимути - це мені слово було важко наголосити правильно , по змісту йде азимУти . Хоча я знаю що слово наголошується Азимут . і можливо у відмінювання треба наголошувати так само на перший склад . Бо решта наголосів якісь антиукраїнські . Це я так , по хлопськи розмисляю . Знай ідеш сам втративши азимути - наголосимо склади \-\-\--\-\- я так наголосив рядки , хоч можливо і по іншому тобто 1-2-2- . чи 3 - 2 . Тобто важко робити акценти ... Самі спробуйте . слово втративши досить втримати в правильному ритмі . Бо всі трискладові слова , дуже вже хиткі для римування , а скандування типу - бУлавУ - втрАтившИ - якось натягнуте в потрібний ритм . Хочеться правильно - булавУ і втрАтивши . 11 рядок - Твої сто грам ведуть тебе на скрути - твоЇ сто грАм ведУть тебЕ до скрУти -\-\-\-\-\- Майже ідеально строфічно , але таке було вже раніше , але ДАВНО ! в якому рядку самі знайдіть 12 рядок . Життєва суть байдужістю співає - життЄва сУть байдУжістЮ спіВає - -\-\-\-\-\- Знову правильно і добре . Але не вписується в попердню концепцію твору . останні рядки зберігають початкову концепцію виклад якщо змінити правильність першого рядку як я запропонував тобто останні рядки -\-\-\-\-\- Можна так спомпонувати . Не ображайтеся на мене друзі . Ясно я вам не авторитет для наслідування , я аматор АНАЛІЗАТОР , і тому кожен нехай для себе вирішує що із таким аналізом зробити . Вибачте якщо десь скаламутився , скалабродився в своїх думках і аналізах . Але повірте , самого себе розбирати як кажуть по кісточках також потрібно , щоб інші це не робили ! Мені важко вести аналіз бо це займає дуже багато часу . Але повірте , зробіть хоч би один такий аналіз і можливо ще кращий і відчуєте як ви стали набагато краще розуміти поезію і вам стане легше віршувати . 2 . Висновки . Якщо переробити рядки які не збігаються із загальним , тобто в якому є більшість рядків ритмом , а саме -\-\-\-\-\- . То вірш по змісту був би чудовим . Хто хоче мелодійно прочитати цей вірш нехай кілька раз прочитає , без емоцій , просто так для себе . Справжній критик не має емоцій і прихильності , немає авторитетів чи преклоніння . Як , здається казав якийсь мудрець - ПЛАТОН МЕНІ ДРУГ ТА ІСТИНА ДОРОЖЧА . 3 . Я думаю крутіший і визначніший спеціаліст по критиці знайшов ще таке що і я не розумію , бо це був би Спеціаліст -Професіонал , а я не спеціаліст, а лише аматор . КОЖЕН МАЄ ПРАВО НА ВЛАСНУ ДУМКУ . Як захочете я вам ще викладу чорновий варіант свого емоційного першого варіанту критики . Усім із повагою ваш СТАНІСЛАВ .
ЧЕКАЮ ПОВАЖАНОЇ СЕРЙОЗНОЇ КРИТИКИ !!!
Ясно про оцінку аналізу можна вести дискусії , і на цих саме дискусіях вчитися розумінню . Бажано було б послухати самого автора цього твору який аналізувався . можливо у нього є свої аргументи для дискусії чи може для заперечення деяких моментів аналізу . Було б цікаво .Але бачу уваги до такої теми дуже і дуже мало .
Правда , істина , аналіз , дискусія чи диспут . Навіщо . Кожен сам за себе як це вже повелося в Україні , а до інших - ЗАСЬ ! Як кажуть - а я тут припхався ще із своїм розумінням у чиюсь авторську душу лізу . А навіщо , нехай кожен свої особисте "Я " пильнує , хоча згодом погіршується через це ДЕМОГРАФІЧНА СИТУАЦІЯ , бо моє особисте "Я" хоче особистого комфорту і нащо його на Україні будувати коли можна готове за рубежем взяти , хоча треба і добренько попрацювати . А що робити пенсіонерам , інвалідам , тим кому немає куди діватися , куди їхати і як заробляти . А діти і внуки покидають немічних . А можна так багато зробити тут НА РІДНІЙ БЛАГОСЛОВЕННІЙ БОГОМ УКРАЇНІ .
Додати коментар:
Для незареєстрованих користувачів є можливість додавати коментарі до основних, що є на сайті. Для активації форми увійдіть, натиснувши на позначку відповідної соцмережі
ОСТАННІ 5 КОМЕНТАРІВ до
ПОЕЗІЇ та ПРОЗИ і до новин
(50 коментарів Ви можете переглянути на
сторінці
"НАШ
ТОП ++")